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Sample Case study: Mountkirk Games

Cloud/GCP

by 리카르돌 2020. 7. 6. 00:23

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https://cloud.google.com/certification/guides/cloud-architect/casestudy-mountkirkgames-rev2

 

Professional Cloud Architect Certification Case Study - Mountkirk Games

A case study that describes a fictitious business, Mountkirk Games, and their solution concept.

cloud.google.com

 

Business 요약

Mountkirk Games는 모바일 플랫폼을위한 온라인 세션 기반 멀티 플레이어 게임을 만듭니다. 서버 측 통합을 사용하여 모든 게임을 빌드합니다. 과거에는 클라우드 공급자를 사용하여 물리적 서버를 임대했습니다.

일부 게임의 예상치 못한 인기로 인해 전 세계 사용자, 애플리케이션 서버, MySQL 데이터베이스 및 분석 도구를 확장하는 데 문제가있었습니다.

현재 모델은 게임 통계를 파일에 작성하고이를보고를 위해 중앙 MySQL 데이터베이스에로드하는 ETL 도구를 통해 전송하는 것입니다.

 

1. Solution concept

Mountkirk Games is building a new game, which they expect to be very popular. They plan to deploy the game’s backend on Compute Engine so they can capture streaming metrics, run intensive analytics, and take advantage of its autoscaling server environment and integrate with a managed NoSQL database.

 

Mountkirk Games는 새로운 게임을 제작하고 있으며 매우 인기가있을 것으로 기대합니다. 이들은 게임의 백엔드를 Compute Engine에 배포하여 스트리밍 메트릭을 캡처하고 집중적 인 분석을 실행하며 자동 확장 서버 환경을 활용하고 관리되는 NoSQL 데이터베이스와 통합 할 수 있도록 계획하고 있습니다.

2. Business requirements

    • Increase to a global footprint
    • Improve uptime—downtime is loss of players
    • Increase efficiency of the cloud resources we use
    • Reduce latency to all customers
  • 전세계 발자국 증가
  • 가동 중지 시간 개선 — 가동 중지 시간은 플레이어 손실
  • 우리가 사용하는 클라우드 리소스의 효율성 향상
  • 모든 고객의 대기 시간 단축

3. Technical requirements

Requirements for game backend platform

      1. Dynamically scale up or down based on game activity
      2. Connect to a transactional database service to manage user profiles and game state
      3. Store game activity in a timeseries database service for future analysis
      4. As the system scales, ensure that data is not lost due to processing backlogs
      5. Run hardened Linux distro

Requirements for game analytics platform

    1. Dynamically scale up or down based on game activity
    2. Process incoming data on the fly directly from the game servers
    3. Process data that arrives late because of slow mobile networks
    4. Allow queries to access at least 10 TB of historical data
    5. Process files that are regularly uploaded by users’ mobile devices

 

게임 백엔드 플랫폼 요구 사항

      1. 게임 활동에 따라 동적으로 확장 또는 축소
      2. 트랜잭션 데이터베이스 서비스에 연결하여 사용자 프로필 및 게임 상태 관리
      3. 향후 분석을 위해 게임 활동을 시계열 데이터베이스 서비스에 저장
      4. 시스템이 확장됨에 따라 백 로그 처리로 인해 데이터가 손실되지 않도록하십시오
      5. 강화 된 Linux 배포판 실행

게임 분석 플랫폼 요구 사항

    1. 게임 활동에 따라 동적으로 확장 또는 축소
    2. 게임 서버에서 직접 들어오는 데이터를 즉시 처리
    3. 느린 모바일 네트워크로 인해 늦게 도착한 데이터 처리
    4. 쿼리가 최소 10TB의 기록 데이터에 액세스 할 수 있도록 허용
    5. 사용자의 모바일 장치에서 정기적으로 업로드하는 파일 처리

4. Executive statement

Our last successful game did not scale well with our previous cloud provider, resulting in lower user adoption and affecting the game’s reputation. Our investors want more key performance indicators (KPIs) to evaluate the speed and stability of the game, as well as other metrics that provide deeper insight into usage patterns so we can adapt the game to target users. Additionally, our current technology stack cannot provide the scale we need, so we want to replace MySQL and move to an environment that provides autoscaling and low latency load balancing and frees us up from managing physical servers.

 

우리의 마지막 성공적인 게임은 이전 클라우드 제공 업체와 잘 맞지 않아 사용자 채택률이 낮아지고 게임 평판에 영향을 미쳤습니다. 우리 투자자들은 게임의 속도와 안정성뿐만 아니라 사용 패턴에 대한 심층적인 통찰력을 제공하는 다른 지표를 평가하기 위해 더 많은 핵심 성과 지표 (KPI)를 원하므로 대상 사용자에 맞게 게임을 조정할 수 있습니다. 또한 현재 기술 스택은 필요한 규모를 제공 할 수 없으므로 MySQL을 교체하고 자동 확장 및 낮은 대기 시간로드 밸런싱을 제공하고 물리적 서버를 관리하지 않아도되는 환경으로 이동하려고합니다.

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